Lavendar Flying Butterfly

torsdag 16 juni 2016

Nu blir det semester!

I samma sekund som semestern börjar så kommer REGNET! Och jag skriver detta helt utan bitterhet! Välkomna små regndroppar vattnar min torra och törstande trädgård! Har inte hunnit vattna som jag borde och det har hunnit bli rejält torrt i rabatterna!
Alla mina växter andas ett försiktigt tack till himlen och njuter av vätan!
I växthus och uterum går det ingen nöd på mig heller! Kanske dags att planera sommaren betonggjutningsprojekt redan idag!!!


2 kommentarer:

Meta sa...

vad härligt jag får ingen semester mer men vad gör det när man är ledig jämt. Betong var det ja, det ska jag med göra i sommar om bara lusten vill kommer.Skönt att du åxå får regn här fick vi 15mm i förrgår och nu regnar det så där fint som det kan göra på sommaren jag njuter på min koloni.
Ha det gott på semestern
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Ingen semester här men det går det också...
Ha en skön och rolig semester och efter regn kommer solsken!
Kram från Titti