Lavendar Flying Butterfly

måndag 15 november 2010

Fynd!

Igår var det sista dagen som min favorithandelsträdgård hade öppet innan de genomför en stor flytt av hela verksamheten. Jag var förstås på plats och fyndade det allra sista som fanns kvar. Mitt största fynd blev en enorm odlingsklocka i glas för en spottstyver! Hurra!

På fredag öppnar handelsträdgården dörrarna till sitt nya ställe och kan man tänka sig: den kommer att ligga på vägen hem till mig!!!! Min man funderar intensivt på om det går att montera in en spärr mot vänstersvängar på vår bil så att jag inte ska kunna åka in varje dag efter jobbet och dessutom har han hotat med att gå in med affischer med mig på där det står "sälj inga blommor eller trädgårdssaker till denna kvinna!" och så ett stort foto på mig!!!! Hmmmmmmmm......


Jag ska nog överlista honom.........!

10 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Åhhhh vilket härligt inlägg ... tack för dagens skratt !!

Herregud .. bilen är väl inprogrammerad av sig själv (av dig menar jag) att svänga till vänster just där ... mannen får jobba hårt för att överlista det teamet !!

Jag skall skicka dig en värmande tanke nästa gång jag pysslar i växthuset ... det är på näppen att det går att vara där .. att sitta om mysa är det inte tal om, man får jobba sig varm istället. Hoppas få igång fotogenkaminen så det kan bli lite mys ändå till advent !

Ha det så gott !
Kram/Isa

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh, vilken lycka...ja, först med den vackra glasklockan men sen förstås med en handelsträdgård på vägen hem...har du möjligtvis påverkat dem lite när de skulle finna den nya placeringen? ;o)
Bilen kommer säkert att gå som en islandshäst på turridning...det kvittar hur mycket man försöker avvika från den givna vägen, de drar alltid åt stallet.
Ha en fin kväll,
Lydia

Anjas Hill sa...

Grattis! Grattis! Odlingsklocka i glas är väldigt dekorativt och väldigt dyrt!
Jag antar att du skojar med liiiitet allvar ang din man och hans syn på din konsumtion av trädgårdssaker.
Dessvärre känner jag igen mig precis....;)))!/Anja

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Gillar också de stora odlingsklockorna. Tyvärr gick min i marken i våras.
Ha det gott
Birigtta

Lotta 8`) sa...

Vilket fynd! Lycko dig :))

Det är farligt med butiker "på vägen hem", jag har en underbar butik som jag passerar varje dag.... med härliga shabby-ting till hyfsade priser och jag får bara titta in varje fredag :))

Ha det gott ♥

vadmalen sa...

Grattis till det fyndet. Glasklockan var så häftig!
Förstår fullständigt att din man blir orolig nu.
Birgit

Eva Linnea sa...

Risken finns väl att den firman kommer att tjäna en förmögenhet på dig. Svårt att stå emot. Kram

Galtholmen sa...

Hmm, vet att det är livsfarligt att ha en sådan butik alldeles för nära... Hade själv en loppis som låg inte så långt från oss o på vägen hem. Varje dag var jag där o fyllde kasse på kasse... INTE bra!!! Fick sortera ut o skänka vidare. Idag finns där ingen loppis... tack o lov.
Kram
Ulrika

Merja sa...

Grattis till ditt fina fynd! Är själv också svag för dessa glas klockor. Funderar att gå på jul marknad till helgen. KUL!!

Lotta sa...

Grattis till ett riktigt kanon-fynd!!! Och jag tror att de flesta män så småningom lär sig tycka om de dagliga makaroni-middagarna när de ser så mycket vackert hushållskassan räcker till med dagliga plantskolebesök. ;-)