Lavendar Flying Butterfly

tisdag 6 augusti 2013

Skördedag!

 Igår ägnade jag tid åt att skörda lite olika saker i min lilla trädgård. Gröna ärtor tänkte jag frysa in och ha till vintern att ta fram ur frysen. Jag har en vision om att under en riktigt vresig höststorm få ta fram gröna, gröna ärtor och göra en rykande färsk pasta med illgrön ärtpesto för att mota bort kylan!
Under tiden som jag spritade mina ärtor så åt jag smultron; tycker aldrig att det blir så mycket åt gången att de är värda att hamna i något tillagat, utan de åker direkt ner i magen istället!
Hann också med att göra svartvinbärschutney i går kväll, men den ger jag recept på i nästa inlägg istället!
Nu ska jag fortsätta njuta av min sista semesterdag!

4 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka härliga skördetider det är! Dina ärtor ser härliga ut och skönt gröna! Vilken känsla det är att få äta saker som så pass närodlat - från ens egen trädgård!
Bra tanke där, med höststormarna!
Här skördar jag vaxbönor, som blev rikliga i år!
Kram
Lisa

Anjas Hill sa...

Duktiga madam:)! Det ser väldigt gott ut och spritärter när nog min absoluta favvo bland sommargrönsaker. Kan du inte låta bli å käka upp allt själv och skicka ett kilo hit;)))?!/Anja

Rosa i huset i vitt sa...

Åh vad det ser gott ut med ärtor...
ha en trevlig helg
kram Rosa

Eva Linnea sa...

Det beror lite på vädret, men troligen störtar jag till Stockholm i ilfart längs E4 på söndag, då det bli nog inget stopp hos dig. Är du hemma på söndag? Vi kan väl höras på mailen?!
/EL