Lavendar Flying Butterfly

torsdag 16 maj 2013

Världens bästa sommarkompisar!

 Minns ni när man var liten och man hade en sommarkompis, en kompis som man bara träffade när det var sommar och semester? I vår familj är det hunden och utekaninen som är sommarkompisar! Då får de leka och mysa i uterummet, så här kan det gå till:
 "-Hej kompis! Vi börjar med mysstund......"
 "-.....och en stunds tyst samförstånd!"
 "-Undrar hur jag ska kunna busa igång den där hunden idag då.....? Hmmmmmmm, låt mig se......"
 "-Är kaniner alltid så där hoppiga och spattiga matte???"
 "-Jag blir trött bara av att titta på honom.... Vad är egentligen en duracellkanin?.... Är det en sån som han? Det låter jobbigt, jag vilar lite....."
 "-Upp och hoppa slöfock! Här kan du inte ligga och sova förstår du väl!"
 "-Kom igen jycken, ställ upp lite nu, jag har en hel vinter att ta igen! Tjoho!"
 "-Så ja, duktig vovve, du kan ju när du bara vill!"
 "-Hej matte, hej då matte, måste gömma mig!"
 "-Var blev han av nu då?????
Jamen där är du ju lilla ninen! Jag älskar dig kompis!"
"-Jag älskar dig med vovven! Puss, puss!"

4 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Härliga bilder!

Kram

Eva Linnea sa...

Go´ historia från verkliga livet.
Kram från EvaLinnea

Rosa i huset i vitt sa...

Så söta de är..
kram Rosa

LINDA sa...

Så sött! Din kanin ser verkligen kramgo ut. Här har kaninen bott i kattgården i ett dygn. Nu är den tillbaka hos dig, men jag tror att båda saknar varandra. I går kväll låg de intill varandra och softade :)

Kram
//Linda