Lavendar Flying Butterfly

måndag 27 augusti 2012

Höstkransar och annat smått och gott!

 Idag har varit en riktig pysslardag! Nästa söndag är det dags att sälja på marknad och idag har jag producerat så det står härliga till! Lite mossiga höstkransar har jag gjort, prydda med lite betongdekorationer som jag gjutit föreställande olika löv och ekollon.
 Det är tänkt som höstkransar, men när man ser dem tillsammans som här nedan så får man ju faktiskt nästan lite julfeeling!
 Lite mosstrutar i olika storlekar blev det också idag.
 Kryddskyltar, betongblad, dekorationsplattor/trampstenar och så några klätterställningar för växter, gjorda i hönsnät. Får se om jag hinner något mer innan nästa söndag! Idéerna sinar ju inte bara för att jag ska gå och jobba imorgon. Jag har ju hela lördagen på mig.....!!!!
 En ny skylt målad på juteväv hann det också bli! Välkommen till Gamla Linköping på söndag om du har vägarna förbi - leta efter min skylt och kom och säg hej!
Ha en riktigt skön höstvecka!

5 kommentarer:

A House With A View sa...

Oj så mycket fint!!! Jag börjar också få lite tankar om att göra höstkransar, måste ta tag i det:)))) Gillar det där med mossa och hönsnät också, går att göra så mycket vackert!!!

Önskar dig en finfin vecka!

Kraaaaaaaaaaaam aka

Sofia sa...

Jaha, det är nu på söndag det är i gamla Linköping??? Vilka tider är det? Hmm... när jag ser det du tillverkat känns det som om vi nog kommer att ha rätt lika saker med oss på julmarknaden... Det blir ju lätt så när man tänker lika!
Och JA, min hjärna går också på högvarv... och lite har jag redan börjat med... och Ja, jag hoppas att garaget är stort!
Ska överlägga med familjen så kanske vi ses på Söndag!
Kram kram
Sofia

Gugis Pärlor sa...

Oho... så mycket fint du har åstadkommit! Lycka till med försäljningen!

Kram Gugi

Berit sa...

Jättefina hjärtan med mossa. Jag Jag brukar ha perennbyte/höstpysselfika
med vänner. Att göra mosshjärtan kanske är en bra och inte så svår aktivitet. Vi har tidigare gjort lönnbladskransar, ljusmansjetter ungerfär som ditt mysiga hjärta med rönnbär.Har du förslag på andra småprojekt som passar? Jag bor nära Göteborg.
Lycka till med försäljningen!
Hälsar Berit

Ingela sa...

Så fina saker du gör! Här får jag titta in snart igen!