Lavendar Flying Butterfly

fredag 25 december 2009

Julklappar i trädgårdsanda

Min familj är så bra på att köpa julklappar till mig! Ofta får jag en bra blandning av härliga jullovssaker som t.ex. böcker, skivor, filmer, spa-produkter och trädgårdsprylar! I år var inget undantag. Vad gäller trädgårdstemat så fick jag två saker som räcker hela året; prenumerationer på trädgårdstidningar! Av min mamma fick jag en årsprenumeration på Allers trädgård och av min man fick jag en årsprenumeration på den underbara danska tidningen Isabellas. Kan en present bli bättre?! Den räcker hela året!


Förutom dessa två prenumerationer var det två presenter till med trädgårdstema. Även dessa stod min mamma och min man för. Bilden högst upp visar presenten min mamma gav mig. I höstas var det en så kallad "internationell marknad" här i stan. Där kunde man köpa diverse specialiteter från alla världens hörn. Mycket mat och delikatesser var det förstås. Dessutom stod "Staffordshire Associated Potters" och sålde engelsk keramik. Det var många muggar och tekannor med blommor på. Jag fick syn på denna lilla enmanstekanna med "inbyggd mugg" med styvmorsvioler på och när jag kommit hem berättade jag för mamma om marknaden och tekannan. Därefter hade lilla kluriga mamma åkt ner och köpt den och igår fick jag den i julklapp!
Tänk så många växthustimmar den kommer att få uppleva!!!!


Av maken fick jag ett par väldigt fina "trädgårdshalvvantar" med förstärkning i handflatan när man lyfter grejjer som är jordiga. Så fina och praktiska!

Och ingen som läser mitt inlägg behöver väl fundera särskilt länge på vilken min favoritfärg är?!!!


13 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Vilken fin tekanna, du måste ha varit snäll ;)

Millan sa...

Du måste ha varit jättesnäll, kul med presenter som har en baktanke. Själv tänkte vi satsa på trädgårdsbelysning och fick lampa nr 1, en bra början.
God fortsättning!

M/S Design sa...

Te kannan var underbar förstår att du önskade dej en sådan.
Det lilla lusia tåget var jätte fint det tyckte jag om.
Tack för att du tittade in hos mej, du har en trevlig blogg hit kommer jag igen.
Trevlig fortsättning på jul helgen.
Mariana

SKOOGSTROLLET sa...

Vilken charmig tekanna. Undra om den är lika praktisk som snygg? Här dricks ju inte så mycket te, så jag klarar mig nog med de koppar jag redan har eller fått.

Frågan är om jag skulle satsa på att prenumerera på en trädgårdstidning för en del av de pengar jag fått i julklapp? Har du någon svensk som du rekommenderar?

Ha en god fortsättning på julen!

Annika Christensen sa...

Helt underbara julklappar du har fått. Tekannnan är ju extra rolig eftersom din mamma åkte till marknaden för att köpa den och att den då dessutom fanns kvar.
Hade det var - min mamma så hade den varit slut såld.
Grattis till dina underbara julklappar och vi lär väl se en annan bild på dem framöver.
Ha det gott
Annika

hoppetossa sa...

Vilka härliga julklappar och snygg gran!!! Fru Inez

Anna tassar in.. sa...

Hejsan...här är jag som tycks ha samma intresse som du..mitt lilla växthus ger mig sååå mycket glädje och du..där odlar jag på mig själv..himmel vad jag växer..rent själsligt..:)

Eva Linnea sa...

GOD fortsättning på JULen önskar Eva Linnea

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så passande och fina julklappar.
Matmässan har också gästat Trelleborg i somras och där beskådade jag dessa tekoppar och kannor. Helt underbar.
Ha en god fortsättning på julen.
Kram, Petra B.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där madamen! Vilka fina klappar! Kannan med inbyggd mugg var ju både supefin och praktiskt! Och prenumerationer på tidning är det bästa man kan få, jag fick okcås två stycken! God fortsättning önskas fr Nordingården

Villa Solgården sa...

Vilken söt och klurig kanna!!

Jag hade också turen att få en julklapp som räcker länge, prenumeration på Lantliv...

Kram kram!

Anjas Hill sa...

Det måste vara den vackraste tekoppen jag har sett! Och så fiffigt!
Ha en god fortsättning på detta gaaamla året!/Anja

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

En sån söt tekanna, den kommer att gå ett ljuvligt öde till mötes! :o)
Så goa de är, både mor och make, som förstår dina behov så bra.
Ha en härlig vecka,
Lydia