Lavendar Flying Butterfly

torsdag 30 april 2009

Månadens bild 1 april


Då var det dags för månadsbild igen och idag är det valborgsmässoafton och strålande väder! Bilden den här månaden är betydligt roligare att visa än förra månadens gråtråkiga bild! Björkarna i bakgrunden börjar skifta i grönt och snart blommar körsbärsträdet till höger om växthuset!

Jag har inte flyttat ut så mycket i mitt växthus ännu, det har vandrande skugga och dröjer ett tag innan det värms upp ordentligt. Pelargoner, penséer, ginkoträd och vinrankan förstås pryder sin plats därinne och tomater och chili ska få flytta ut till helgen, åtminstone dagtid.

Inne i växthuset har jag stengolv, inga odlingsbäddar. Jag har ett hörn där vinrankan växer och sedan har jag en sak till som jag varmt rekommenderar: jag har satt hyacinter under vinrankan. Varje vår när de blommar doftar det helt underbart i växthuset - att sitta där inne på kvällen med en kopp te och hyacintdoft i näsan är total livskvalitet! Rekommenderas varmt!

1 kommentar:

Lilla B sa...

Odlar i markbädd i mitt växthus och har också hyacinter. Flera års gamla julhyacinter återkommer och blir större och finare för vart år. Har påskliljor och en hoper tidiga krokusar för att få en försmak av våren. Den är alltid så sen hos oss.