Lavendar Flying Butterfly

fredag 20 juli 2012

Barndomsminne!

Varje sommar när jag var liten åkte vi till farmor och farfar och hälsade på och bodde i "lillstugan" som låg intill stora huset som farfarsfar byggt. Precis utanför dörren nedanför trappan växte det alltid en alldeles fantastisk liten vallmo som är apelsinorange! Så spröd och fin och färggrann!
I år har vi varit och hälsat på en vecka igen, nu är det min farbror som bor där sedan många år, men vallmon finns kvar precis som förr! Har tidigare försökt ta hem både plantor och frön,  men aldrig lyckats.... En gång tog de sig, mina vallmor, men alla blev vita!!!! Nu får vi se om jag har bättre lycka denna gången. I min trädgård växer faktiskt inget som är orangefärgat, men den här lilla godingen skulle gärna få sprida sig fritt!

4 kommentarer:

Merja sa...

Fina barndomsminnen. Kul att du fortfarande har möjligheten att tillbringa tid där.
Lycka till med vallmon!

Maria Gustafsson sa...

Jag planterade vita och rosa opiumvallmon i höstas, hoppas de dyker upp snart. Älskar de stora blommorna, men har aldrig provat dem förut hos mig.
Tack för en härlig blogg!
Jag tittar in lite då och då.

Anjas Hill sa...

Riktigt rörande faktiskt. Jag hoppas att du lyckas denna gången med din lilla spröda färgklick!/Anja!

NinaH sa...

Fint minne! Lycka till med fortsättningen (för vallmon...)!
Hör av dig till mig nästa år om det inte skulle lyckas! Jag har gott om dem!;-)