Lavendar Flying Butterfly

söndag 9 februari 2014

Nu blommar det!

 Nu är det faktiskt lite vår i min trädgård, snödroppar som gärna vill slå ut hittade jag idag när snön smält undan de senaste dagarna!
Passade på att ta den sista snön som låg på mina stenplattor utanför uterummet och lade i krukorna där jag satt alla mina vårlökar, ett tips som jag såg på någon annans blogg (minns tyvärr inte vilken....) När vårsolen kommer fram så småningom  smälter snön i lite lagom tempo och ger lökarna den lilla fukt de behöver för att förgylla mitt uterum med väldoft längre fram i vår!

5 kommentarer:

Meta sa...

det funkar jättebra
Ha en fin dag
Kram Meta

Inger Marie sa...

Så herlig med de første løkvekstene som dukker opp!
Lurt med snøballer på krukkene:)
Fin søndag:)

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt när de första tittar upp
kram Rosa

Anjas Hill sa...

Så trevligt för dig när dina snödroppar har slagit ut. Hos mig står där med stora knoppar.
Det där med snöboll i krukan har man sett lite här och var.

/Anja

Maria sa...

Nu hittade jag din blogg i Hus & Hem. Tittar in igen här finns mycket att se och läsa.
Och så härligt med dom första små dropparna.
Ha de gott från Maria