Lavendar Flying Butterfly

fredag 11 oktober 2013

Finkrukan!

 Jag har redan, helt okaraktäristiskt för mig, rengjort alla mina lerkrukor! Och det INNAN de hunnit bli täckta med snö! Än är undrens tid inte förbi!!! Tänkte passa på att visa min absoluta favoritkruka. När jag började med trädgård och totalt snöade in på odling så var det en stor balkong som var platsen för mina vilda odlingsexperiment. Jag deltog då i en balkongtävling på tidningen Vår bostad och vann faktiskt pris! Fick en massa böcker samt värdecheckar på lite alla möjliga ställen. För en del av checkarna köpte jag denna underbara kruka, som bara har blivit finare med åren! Kolla in den underbara mossan som färgar alla skrymslen på krukan så fint! I den här brukar jag odla basilika, helt fantastiskt eftersom den rymmer ca 6 "köpekrukor", då förstår ni ungefär storleken på den!
Ha en skön helg! Själv ska jag till hälsingland några dagar och ska då passa på att besöka ett favoritställe: Mobackes plantskola!

9 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Det där var en vacker kruka.Helt i min smak.

lisashus sa...

Vilken jättevacker kruka!
Ja, ibland gör man helt rätt och i tid! :)
Ha en fin helg!
Kramar
Lisa

Cajsas Faster sa...

Vilka härliga höstdagar vi har. Njuter också av alla färger och solen som skiner.
Trevlig helg, Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en bra helg
kram Rosa

NinaH sa...

Vacker kruka!!

Anjas Hill sa...

Hejsan bästa fru Växthusmadam!

Oj, oj! Vilken KRUKA! Undrar var man köper så fina krukor?! Man kan ju skapa en fin trädgård bara med den! Ställ den mitt på ett grusplan på en piedestal och du har en trädgård;))!
Jag har letat länge utan att hitta den där absoluta favvon!
Anja

Isas Trädgård sa...

Helt underbar kruka ... förstår att det är en favorit !

Nu har du fått din önskan uppfylld hos mig - massor av växthusbilder fyller senaste inlägget !

Ha det så gott !
kram/isa

Isas Trädgård sa...

Hej igen !

Absolut en önskan att uppfylla till sommaren - bloggvänner är alltid välkomna !
Ha det så gott !
kram/Isa

Meta sa...

Absolut en favorit kan jag säga, Undrar varför jag alltid köper små krukor++++++ de stora är ju så härliga.
ha en fin dag
kram Meta