Lavendar Flying Butterfly

torsdag 11 april 2013

Lilla snigel akta dig!

 Idag kom det leverans från min sponsor Snigelshopen! Än ligger snön i ett rätt rejält lager i trädgården och där under ligger de små rackarna och myser under sitt sköna täcke! Jag gillar namnet på produkten här ovanför - Time´s up! Ja, det hoppas jag faktiskt att den är för mina sniglar! Med i paketet var det både snigeltejp och kopparringar till krukor.
Här nedanför finns bild på en liten bok som är helt i min smak, den har jag haft i min ägo sedan innan jag blev snigelinvaderad. Min humor precis - har du inte läst den så gör det, du kommer att få några goda skratt! Det sista rådet i boken (som har vaxade pärmar!!) är: "Om inget annat hjälper, gå ut i trädgården beväpnad med den här boken. Hitta en snigel, ta bort den från växten, placera boken ovanpå snigeln och stampa till med foten. Skaka bort liket och torka av boken":

2 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Den boken verkar uppmuntrande för alla utom sniglarna :)

Christina sa...

Gillar boken!! Men hatar sniglarna!! Har bestämt mej.... ingen sallad eller något annat gott till sniglarna i år!!
/Lila-Christina