Lavendar Flying Butterfly

söndag 18 december 2011

Juldoft!

När det närmar sig jul längtar jag ofta mer efter dofterna än själva ätandet! Ett måste hos mig är mina skurna pepparkakor som faktiskt är världens godaste! Receptet kommer från "Lenas och Göstas julbok" och receptets rubrik är "krispig kryddstark liten pepparkaka". Degen innehåller både peppar (vilket ju inte alla pepparkakor gör!) och konjak och doften som sprider sig när man bakar är himmelsk!
Kakorna får alltid bo i samma burk, en stor härlig en som rymmer ALLA mina pepparkakor (det blir många)!!!
Sedan kan man bara lyfta på locket och lukta när helst man vill! De är ju inte så dumma att äta heller, helst med en liten bit ädelost och en klick fikonmarmelad på! Lycka!

6 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vad mumsiga dem ser ut dina skurna pepparkakor. Håller med dig, dofterna är viktigare än själva ätandet. Jag håller på och laga glögg. Ett recept som jag bara gillar. Snart är det midvintersolstånd, och det ska firas utomhus med eldkorg och glögg. Ha en underbar 4:e Advent.
Kram, Petra B.

Grete sa...

Mhh, hvor ser de småkager gode ud!

Eva Linnea sa...

GLAD 4:e advent önskar Eva Linnea

Ingela sa...

Skurna är bäst, och enklast, och godast! Fint med en massa kakor i en burk.

Hälsningar
Ingela

Annika Christensen sa...

Undrarde just idag var jag skulle kunna hitta ett bra recept på skurna pepparkakor. Tack så mycket!
Hoppas du får en skön jul.
Stor kram till dig från mig.
Annika

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Snygga kakor - ser verkligen goda ut.
God Jul
Birgitta