Lavendar Flying Butterfly

söndag 6 februari 2011

Min nya väska!

Snart, snart kommer det odling igen, men idag tänker jag visa min nya handväska - virkad av mig förstås i min virkiver!
Den är mycket mer lila i verkligheten, det blir alltid lite knasig färgåtergivning så här tycker jag....

Jag har ju lite svårt för att vara lagom så jag virkade knapparna själv också!
Fodret är ett tyg som jag batikat själv för säkert 15 år sedan med en kompis och som sedan blivit liggande. Passade perfekt till denna väska!

Mitt pysselrum, förlåt, min ateljé, artar sig fint, jag återkommer med bilder. VARFÖR har jag inte fixat med det förut undrar jag........! Jag gör ju i pricip inget annat än pysslar, inne eller i trädgården!

Ha en riktigt skön söndagkväll och start på veckan önskar

10 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Den ser ut som en karamell! Så härligt god:)
Trevlig vecka du också!// Marie

Eva Linnea sa...

Hej du färgglada kvinna! Det glädjer mig att du skriver ateljé. Själv har jag inte varit så värst färgglad utan köpt ett toalettbord i svart av Jeanette (Pysselpalatset).
En färgglad början på en ny vecka önskar Eva Linnea

Vardag och flärd sa...

Oj, vad du är kreativ! Härliga färger. Läste om dig i 101 idéer, kul att få ett ansikte på namnet!
Ha det fint med ditt pysslande!
Kram Eva

Drömslöjd sa...

Men ååh....den blev ju jättefin!

NinaH sa...

Ja, ateljé måste ju vara det rätta namnet på rummet där du fixar allt fint!! Härlig väska! Man blir så glad av alla dina färg-alster!!

Unknown sa...

vilken härlig och färgglad väska du virkat! fint med de egna knapparna!

Galtholmen sa...

Du har troligen samma kreativa ådra som min mor - både vad gäller underbara färgkombinationer o fantasiska alster! Grattis till glädjande skapande:)
Kram Ulrika

Anjas Hill sa...

Herreje så snygg! Så'n skulle jag också vilja ha, även om det skulle passa bättre med en annan färg för mig!

IreneL sa...

Vad duktig du är!
Ha det bra! / Irene

Karin sa...

Härlig väska. Perfekt till sommaren.
Karin