Lavendar Flying Butterfly

tisdag 2 februari 2010

Tävling igen!

I samarbete med Lena Birgersson som är presskontakt på tourism in Skåne kommer jag att ha en liten tävling här på bloggen. Skåne ska för första gången vara representerade på Trädgårdsmässan 2010, 8-11 april. Tourism in Skåne hittar du här.

På mässan kan du uppleva följande hos Skåne:
För första gången: Skåne på trädgårdsmässan i Stockholm 8-11 april 2010
En doftande skånsk äppellund, en skir grön bokhäck, välklippta buxbomsklot, magnolior, tulpaner, knoppande rabarber och en stickig överraskning på hjul! Det och mycket annat bjuds i den skånska idéträdgården på Trädgårdsmässan i Älvsjö den 8 -11 april 2010.

Det som jag lottar ut är tre biljetter till mässan 8-11 april. Jag drar tre vinnare av alla er som skriver en kommentar på det här inlägget! Om du dessutom länkar till tävlingen så får du två lotter! Vinnarna kan väl vara lämpligt att dra söndagen den 28 mars så att jag hinner skicka biljetterna i god tid! Skriv alltså din kommentar senast 27 mars!

Lycka till önskar Växthusmadam

45 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Naturligtvis så vill jag delta i tävlingen. Och hoppas att vinna också:)! Nu när snön nästan dränker oss alla måste man ta till alla klutar, drömmar och minnen om trädgårdsliv för att själv hålla sig vid kreativt sinne och glatt humör. Någonstans spirar det i varje fall om man sätter några tomatfrön i kruka. Jag länkar till din tävling.
Ha det bra!
Hälsningar från en vindpinad ö, Åland.

Lena sa...

Snön faller i drivor och våren verkar långt borta, längtar dit.

Som ett hopp om våren vill jag också vara med och vinna biljetter till Trädgårdsmässan.
Vist vill jag se den skånska montern, för närmare skåne än så lär det dräja innan jag kommer.
Jag har länkat till tävlingen.
Hälsningar från ett snöigt Stockholm.

Ester sa...

Jag är gärna med och tävlar! Det är härligt med en mötesplats för alla trädgårdstokar.
Må så Gott!
Ester

cat sa...

Klart att jag vill vara med och vinna en biljett till mässan, jag har redan en men vill ha en till min man också.
Jag länkar såklart, för att öka på chansen. Catarina

Sylvia sa...

Kul med alla dessa tävlingar du orkar anordna! Klart jag vill vara med!

Eva Linnea sa...

Vilka bra aktiviteter du har på din blogg! Självklart vill jag vara med i utlottningen av biljetter till denna "obligatoriska" tillställning.
Länkar från Häxor & Änglar.
Kram

Karin sa...

jag vill också tävla. Mässan är kul.
Karin

Anonym sa...

Jag är med! Mia

AnnA sa...

Hej du!
Det är klart jag är med och tävlar hos dig med om biljetter till Älvsjömässan.
Det är nämligen fler som fått biljetter att lotta ut, som du kan se på länken här:
http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.com/2010/02/blooming-friday-ranunkelprakt.html
Ha en skön fredag & trevlig helg!
hälsn
AnnA

Mia sa...

Ojoj, här går det undan. Jag har redan planerat in minst två dagar på årets mässa, naturligtvis blir jag hur glad som helst om i alla fall inträdet blir gratis. :)

Länkar förstås hos mig!
Kram Mia

Agneta sa...

Här vill jag vara med och tävla och hoppas vinna en biljett. Jag länkar i min blogg.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Gunnel har så härlig glimt i ögat så den skånska montern blir nog jättefin och jag vill gärna vara med på utlottningen.
Trevlig helg
Birgitta

Millan sa...

Dit vill jag gärna!
Så självklart länkar jag hit med för att öka mina chanser till vinst.

Thorins Trädgård sa...

Hallå, jag vill ju självklart delta i tävlingen!! Hoppas på storvinst och även om jag inte vinner så kanske jag har tur och träffar några goda bloggare på mässan :D

Marit

Mari sa...

Mässan ska jag besöka fredag, lördag och kanske söndag oxå. En chans till biljetter vill man inte missa :)
En länk hit sitter jag på min blogg...

Spirande grönt sa...

Vill gärna vara med och försöka vinna en av biljetterna!

Rebecca

Nettan sa...

Jag är väldigt sugen på en mässa i trädgårdens tecken.
Länkar från min sida också

Christin Hermansson sa...

Vill vara med och tävla om biljetter. Har aldrig varit på mässan i Älvsjö så det blir spännande. Bor i norra Jämtland så det bkir en bit. Umeå är ju inställt i år.
christin_hermansson@hotmail.com

gert-åke sa...

Hej Madam!
Vi har en helt underbar vinter i mitt Skåne, gillar annars inte vinter, men i år är den fantastig och en biljett till trädgårdmässan vore kanske inte fel.
Njut i dag, för imorgon kan det vara försent, hälsar gert-åke, *Lilla Sofiero* en del av Skåne.

Madde sa...

Det är klart att jag vill vara med att tävla om en biljett! Har naturligtvis länkat också, för en sån här sak vill man inte missa. :)

AnnCha sa...

Hej!
Jag vill också vara med och tävla om biljetter. Hoppas äntligen komma iväg på trädgårdsmässan i år.
Hälsn AnnCharlotte

jazza sa...

Vill gärna vinna en biljett och länkar till din sida...

Hälsningar från ett kallt o snöigt Småland där vi väntar på våren genom att surfa på alla fina trädgårdsbloggar.

Merja sa...

Klart jag vill ha chansen till biljetterna!!
Länkar.

NinaH sa...

Waooo! Den tävlingen vill jag naturligtvis delat i!!;-)

Anonym sa...

Längtar som så många andra efter lite växtfägring och efter dofterna av jord och blommor! Suck. Tänk om jag vinner en biljett!

Kram Eva-Mari

HelenJ sa...

Jag vill absolut vinna biljetter till Älvsjömässan när de nu ska göra reklam för "mitt" landskap.
Jag lägger förstås en länk hit i min blogg.

Monica sa...

JA det hade ju inte varit dumt att vinna biljetter till mässan, jag som just fått veta att min tysklandsresa inte blir av,,Jag lägger det som länk hos mej!
Hååller tummarna för att jag blir den lycklige vinnaren!
Ha ett gott mvh Monica

Anonym sa...

Hej!
Vi var ner till Skåne och inhandlade ett superfintoch efterlängtat växthus i höstas. Vi hann precis få upp alla väggar o takglasskivor innan snön kom. Nu längtar vi efter tips och ideer för att inreda det så där mysigt och vackert som vi drömt om.
Vi åker jätte gärna till Stockholm och laddar inför växthussäsongen.
ingela

Gunilla sa...

Synd att jag bor så långt bort, jag skulle gärna farit på Älvsjömässan, men det får bli en annan gång.
Ha det gott
kramen/Gunilla

Johanna sa...

Vill verkligen vinna och få chansen att bjuda min mamma på trädgårdsmässan i år. Vi har som tradition att gå och har vår egen mor-dotter dag! Länkar!

Therése sa...

Jag vill gärna vara med och tävla! Jag länkar med bild.
Trevlig helg!
Therése

Stugan sa...

Klart jag vill vara med och tävla! Jag längtar efter att få se magnolior, tulpaner och doftande äppelblom.

Ha det gott!

Lotta sa...

Skickar en önskan om att vinna biljetter till trädgårdsmässan. Det är svårt att tro att våren är på väg när jag tittar ut visserligen på en strålande sol och klarblå himmel, men på termometern visar det -18g och dagens datum är 5/3. Ja kung Bore vill inte släppa sitt grepp i år för snödjupet är ca 50 cm fortfarande. Så nog vore det skönt att få komma på mässan och se blommor och känna dofter från växterna där. Men går man ut nu på dagen längst trädgårdshäckarna så hör man hur fåglarna kvittrar och ställer man sig i ett soligt och vindstilla hörn och blundar ja då kan man trots kyla känna att det ändå är något på gång. Det ger en hopp. hls. från ett vintrigt Skepplanda:)

Tigris Predikantan sa...

Ja, vem vill inte å på mässan .... jag är med och tävlar!
Våren lär ha kommit då och det är något vi alla längtat på .... även om denna vita vinter har varit väldigt fin!

Lotta sa...

Visst har vintern varit otroligt vacker men också otroligt kall, man undrar hur mycket som fortfarande lever under snötäcket, men jag har hört att mördar sniglarna går hårt åt nu när vi har haft så kallt. Hoppas det stämmer.....:)

vadmalen sa...

Jag är väldigt gärna med i tävlingen. Jag ska åka dit så vinner jag inte ska jag kolla Skåne noga. Jag länkar från min blogg också.= 2 lotter. Din trevliga blogg måste jag följa.
Ha det så bra
Birgit

Malin sa...

Själklart vill jag vara med och tävla! Att åka ner på mässan är ju årets höjdpunkt!:)
Länkar från mig med;)

Margot sa...

Vill gärna vara med i tävlingen!
För att öka chansen länkar jag också till tävlingen!
Ha det bra / Margot

En amatörs trädgård sa...

Självklart vill jag vara med och tävla om biljetter till mässan. Jag har ju lyckats missa alla jag velat åka på så nu kanske jag kan ha tur att få biljetter så det inte kan komma något annat iväg. Jag länkar även från min blogg.

Dubbelörn sa...

Vill mycket gärna delta i utlottningen av biljetter till Trädgårdsmässan :)

SaraÅ sa...

Hejsan!
Jag vill också vara med i tävlingen. Har nyss blivit med kolonilott och behöver få lite inspiration!
Hälsningar från Sörmland

Märta sa...

Vill gärna vara med i din utlottning. Biljetter till mässan vore toppen, när jag nu ändå ska upp till huvudstaden då.
Jag länkar.
Märta

BibbiDi's sa...

WOW vilken häftig tävling, helt klart vill jag vara med på denna ;)
Har oxå en tävling just nu, men det blev ju super fjantig på dina häftiga.
Nu håller jag tummarna stenhårt att jag vinner ;)

Britt sa...

Oj nu var jag nästa ute i sista minuten, klart jag vill vara med och tävla om biljetter till mässan//Britt

Nora sa...

I sista minuten anmäler jag mig också till tävlingen:-)