Lavendar Flying Butterfly

söndag 30 mars 2014

Hej lilla växthuset!

Vilken fin liten vårdag det har varit i dag! Satt och tittade på mitt växthus och gruvade mig lite för att ta ut alla saker och rengöra där inne, men bestämde mig för att göra det i alla fall. Och så underbart det är! Jag förlorar mig helt i min lilla "lekstuga" och tiden bara försvinner!

 Nu luktar det såpa därinne och odlingsbordet är "nypiffat".
 Ställde upp lite slitna trälådor som förvaringshyllor till små krukor och sticklingkrukor.
 Lite söta violer under glaskupa får pryda växthuset nu innan säsongen kommit igång!
 Nu är jag redo för en ny säsong! Välkommen vår!

7 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Så mysigt du har det! Jag älskar travar av gamla lerkrukor och att bara gå och välja vad jag behöver.
Allt gott
/Anette

Helene sa...

Så fint!
Snart ska jag också städa i mitt växthus.Använder det till ett förråd för utemöbler och annat under vintern.

Ha det gott!!!
Heléne

Anonym sa...

Jätte fina bilder! Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Nina

Ann Kåge sa...

Har också lite svårt med att komma igång med "storstädningar" men så bra att du gjorde det för det ser så fint och mysigt ut. Så vackra och annorlunda krukor du har. Kanske vi ses i helgen.
Kram Ann

Anna sa...

Jag tycker om dina växthusinlägg. Ja det är väl dags att städa ur nu. Jag har iallafall börjat sopa i mitt, men nu bev jag inspirerad att ta itu med det ordentligt! Glad odlingsvår hälsar Anna

Jenny sa...

Vad fint du har! Jag vill också ha ett växthus!

/Jenny

Merja sa...

Ser jätte mysigt ut! Skönt när man städat klart och får börja piffa.
Gillar sticklings krukorna!
Ha en bra dag!