Lavendar Flying Butterfly

måndag 15 april 2013

En härlig helg!

 Hade den stora turen att vinna biljetter till trädgårdsmässan hos Isas trädgård och tog med mig min mamma som fyllde år i helgen på en liten födelsedagstur till våren!
 Min budget var ju egentligen väldigt liten, men jag känner mig själv dåligt när jag faktiskt trodde på riktigt att jag skulle klara av att bara köpa några pelargonsticklingar......!
 Det som följde med hem blev istället en julros, en cerise luktviol och en kungsängslilja.
 De väntar nu på utplantering och bor så länge i uterummet!
 Hittade även denna fantastiska sak: en liten träspole som man fäster i trädgårdsförklädet och som har uppbindningstråd draget genom ett hål och sedan finns det ett litet knivblad där man snabbt och lätt skär av tråden - en underbar liten uppfinning måste jag säga!
 Träspolen köpte jag på Gardenflow som också hade den finaste försälningsmontern på mässan tycker jag.
 Som vanlig så fastnar jag alltid för ungefär samma saker: odlingsbänkar och det ätbara i trädgården/det dukade bordet. Här ovanför är ett fint och lagom stökigt odlingsbord!
 Himmelstalunds gymnasium hade den finaste utställningen enligt mig; en lite fallfärdig trädgårdsbod med en jättehärlig dukning på ett bord inne i boden. Utanför boden fanns en cykel lutad och en lite fallfärdig trädgårdsmöbel som sett sina bästa dagar - sånt gillar jag!
 Balkongtävlingen är ju alltid en höjdare. Här är två favoriter. Dukningen ovanför hade jag inte kunnat göra bättre själv! Och bilden nedanför........ ahhhhhhhh, skulle man inte bara vilja sitta där i värmen och sippa lite vin istället för att titta ut genom fönstret och titta på den sista snön och REGNET som idag faller ner........ Tur att man kan drömma sig bort och få gå på trädgårdsmässa och ta del av andras drömmar!

2 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

så roligt att vinna sånt ...härligt det ser ut och vilken härlig present till din mamma ...förstår att det var uppskattat
ha en bra start på veckan
kram Rosa

Unknown sa...

Kom tilfældigt forbi. Du har en spændende blog. Jeg kommer snart igen :-)
http://benteholst.blogspot.dk/