Lavendar Flying Butterfly

onsdag 23 maj 2012

Växthusmadams busenkla vårtårta!

Idag har jag hunnit med lite kaffekalas i uterummet efter jobbet! Då får det ju bli något som går snabbt efter en hel arbetsdag! Här kommer recept på min supersnabba vårtårta!

Växthusmadams busenkla vårtårta

Färdigköpta marängbottnar
3 dl vispgrädde
1 burk lemon curd
1 burk mascarponeost
Lite vaniljsocker

Vispa grädden med lite vaniljsocker i. Ta undan så mycket grädde som du vill bre uppe på tårtan. Vispa i lemon curd (jag tog lite mer än halva burken) och så mycket mascarponeost du vill ha (ju mer mascarponeost desto tjockare fyllning) i resterande grädde.
Lägg den ena botten på ett fat, bred på lemon curd fyllningen. Lägg på den andra botten, bre på vispgrädden. Dekorera med t.ex. violer och citronmeliss. Häpp! Vassego och ät! Tilllagningstid ca 5 minuter!!!!

Ser ni min fina teservis med luktvioler på?! I vasen står syréner som spred sin ljuva doft över mitt lilla kafferep. Så underbart det är med vår för en frusen vintersjäl!

3 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Mmmmmmmmmmm!!!!!!!!! Maräng är smaskens. Kul med kafferep så där en vardag!?
Kram från Eva Linnea

Anonym sa...

Mums vad det låter gott:)

Marie

Berit sa...

Det låter gott!!
Ha en underbar dag!!