Lavendar Flying Butterfly

lördag 26 maj 2012

Härlighet på burk!

Jag har gjort ramslökssalt som ska förgylla sommarens alla tomatsallader! Det är hur enkelt som helst att göra eget smaksatt salt, man kan använda nästan vad som helst som krydda, inte bara rena kryddor - man kan använda morot, lök och annat som man kommer på! Jag har i ett tidigare inlägg beskrivit hur man går till väga, du kan läsa om det här! Tänk på att det inte egentligen är saltet som man vill åt utan smakerna i de kryddor eller grönsaker som man använder sig av! Till 2 liter ramslöksblad hade jag mindre än 1 dl salt!
Ha en skön och varm trädgårdshelg!

4 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

hehe,,,,,,,vad mkt fint du har :)
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Eva Linnea sa...

Det där ska jag testa med vitlök i höst. Basilika var ju också ett bra tips.
Ha en bra vecka!
Kram från Eva Linnea

Katta sa...

Vad läckert att krydda sitt eget salt, tack för tipset. Underbart söt tårta du gjort i förra inlägget med. Kram Katta

viveca sa...

o vad glad jag blev när jag hittade din sajt

det är sådanhär saker jag vill lära mig ska prova av dina recept