Lavendar Flying Butterfly

söndag 31 oktober 2010

Jag längtar efter blommor.....


....så skrev jag ju i mitt förra inlägg.... Och tänk att idag har jag varit ute och plockat en liten bukett!!!! Idag har det varit värsta vårvädret här hos mig, solen har strålat, luften var mild och skön, små "vårbäckar" porlade i dikena och jag hittade blommor! Kan det bli bättre?!!! Jag stod i solen och blundade en stund och tänkte "vad skönt att vi fick en så kort vinter i år"! Man kan ju alltid låtsas en stund! Blommorna som pryder mitt köksbord i en liten, liten vas heter väl vintergröna tror jag och är en lila marktäckare. Nu klarar jag lite mer höst när jag fått en liten dos vår!

7 kommentarer:

Margot sa...

Så ljuvligt vackra blommor du hittat! Visst blir man glad över soliga och varma dagar nu, allt som gör att vintern känns långt borta! Jag har också fått njuta av soligt och fint väder idag :)
Ha en fin ny vecka!
Kram Margot

Anjas Hill sa...

Hejsan Växthusmadam och tack för ett underbart inlägg! Det smittar! Vi har också milt även om solen lyser med sin frånvaro, men ditt inlägg fick mig ändå att känna lite vår innerst inne...dessutom hittade jag en bortglömd julroskruka från förra julen och den är fullt av knoppar!
Gissa om det känns kul!

Jag måste också få säga att din ordverifiering är den mest perfekta. Den syns på en gång och inte efter att jag har klickat på Publicera din kommentar.

Jag har ju gjort ett inlägg i ämnet och det skulle göra mig jätteglad om du kunde lämna en kommentar där du beskriver hur man får just denna typ av ordverifiering. Många är ju oroliga över säkerheten och vill ha kvar sin med den följden att kommentarer försvinner.../Anja

kullervilla sa...

Vilken härlig känsla att våren är på gång...:=))
Men vi får leva på hoppet så är vi där snart...
kramiz//kullervilla

Anonym sa...

hmm...är inte det där Gentiana som du plockat in?

Merja sa...

En liten dos kan räcka ibland:)

Vardag och flärd sa...

Ljuvligt! Det gäller att ta vara på det lilla - och det kan du!
Kram Eva

Randi sa...

Visst lönar det sig att gå en runda i trädgården nu och leta skatter - det är ditt inlägg ett bevis på. Buketten är helt bedårande!