Lavendar Flying Butterfly

måndag 25 oktober 2010

Jag längtar efter blommor!

Det är bara oktober och jag längtar redan efter blommor! Hur ska jag klara vintern??????

Jag tror att jag har hittat svaret på det redan faktiskt..... Jag köpte helt enkelt en bok som heter "100 blommor att sticka och virka"! Det lär väl hålla mig sysselsatt ganska länge, speciellt om man dessutom tar hänsyn till att jag inte virkat sedan jag gick i mellanstadiet! Det går hyggligt tycker jag, så nu har jag hunnit pynta höstens nyinköpta mössa med lite blommor. Mitt mål är att jag till midsommarens fest ska ha en stor, vit virkad bomullssjal proppad med alla möjliga virkade blommor - violer, tusenskönor, rosenknoppar, blad, ärtskidor och späda morötter och rädisor - allt hämtat från min nya fina bok! Vintern är räddad! Jag är en blivande virkoholic!

14 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Ja det kommer att bli tufft... men du klara de säkert hur bra som helst du som är så påhittigt!
Så fina. Har ett halsband med dessa sötnosar som jag fick i våras.
Ha det gott
Annika

Annika Christensen sa...

Klarar det skall det vara...lite stel i fingrarna eller smutsiga glasögon...
Annika

Anjas Hill sa...

Vilken kreativ genre av -holic!
Nu ger du mig faktiskt inspiration att göra något med virknålen - och det var länge sedan sist. Men det är som med simning och med cykling:Har man lärt sig en gång att virka så sitter den där - som en smäck!/Anja

Eva Linnea sa...

Lycka till! Det ska bli kul att se resultatet. Virka är kul.
Kram från Eva Linnea

Bea sa...

Hej!
Härligt blomster projekt :)
Ser framemot resultatet, när det våras.
Själv har jag ull på hjärnan ...fniss.
Ha en bra dag! /Bea

Karin sa...

Hej,

har tittat på dina fina bilder från sista månaden. Fina viekade blommor! Önskar jag kunde sånt.
Karin

Galtholmen sa...

Vilken kul ersättning om det kliar i fingrarna... själv är jag fullkomligt novis på detta område. Jag har en mor som är expert i stället... hon virkar, stickar, tovar, syr, ja gud vet allt o jag är hennes försökskanin. Riktigt roligt faktiskt.
Njut av lugnet nu under de mörka månaderna o ladda batterierna o fantasin inför kommande vår.
Kram
Ulrika

Vardag och flärd sa...

Du kommer att bli en ljuvlig blomma på midsommarfesten! Lycka till med dina projekt, du kreativa tjej.
Kram Eva

Zandra sa...

Är boken bra? Jag har kikat lite på den men inte bestämt mig om jag ska skaffa den eller ej... Kul att du är med i min tävling!

Anonym sa...

Vilket glatt budskap!!!Lycka till
Fru Inez

Merja sa...

Den sjalen skulle jag vilja se. Lät jätte fin. Har du någon bild på den:)

Anns Gröna sa...

Ja, du! Den -holicen har jag också drabbats av stundtals. När man väl kommer över den så har man en massa fina saker att använda både här och där. Jag gör mina blommor i tunt vitt garn och scrappar med dem - också snyggt!
Kram
Ann

Anonym sa...

Fantastiskt härlig ny hobby, jag som började virka kakor... Kanske inte lika uppiggande?! :p

Gunilla sa...

Det skall bli riktigt roligt att få se ditt blommande resultat.
Du kommer nog att konkurera med alla midsommarblommor skall du se.
Lycka till med ditt virkprojekt

Ha det gott
Gunilla