Lavendar Flying Butterfly

onsdag 6 oktober 2010

En härlig postdag!

Idag kom det ett så härligt paket med posten! Lökar som åkt ända från Åbo för att bo i min lilla trädgård!

När jag hade mitt förra blogglotteri så gick en av vinsterna till Mimi med bloggen Mimis trädgårdsglädje. Och vips fick jag en förfrågan om jag var intresserad av lökväxter från ett ödetorp. Så klart att jag var! Nu är planteringssäsongen här och då kom ett så fint paket från snälla Mimi, kolla in hennes blogg Mimis trädgårdsglädje! Kolla också in det fina vadderade kuvertet som lökarna åkte i; med foto på taklök! Så fint! Nu blir det till att gräva en grop för gula pingstliljor och en grop för poetnarcisser.

Tusen tack rara Mimi! Visst är bloggvärlden fantastisk!?!

5 kommentarer:

Mimi sa...

Roligt att de redan kom fram och att de förgyllde din dag :) Hälsn mimi

NinaH sa...

Oj!!!! Vilken underbar gåva från Mimmi!! Du... om dom nu skull råka föröka sig även hos dig så....;-) Äsch! Grattis till din gåva!!;-) (Nyfiken på att få se dem i blom!)

Merja sa...

Härligt! Fantastiska blogg:)

Bea sa...

Härligt med bloggvänner och trevliga paket!
Lycka till med dina nya "skatter"!
Kram /Bea

Anjas Hill sa...

Hejsan Växthusmadam!
Dessa underbara, välkomna paket förgyller alltid ens tillvaro!
Ödetorpslökväxter från mitt fädernes land! "Mums" - alltså visuell "mums"!/Anja