Lavendar Flying Butterfly

söndag 24 juli 2016

Betong!

Nästan varje sommar snöar jag in på betonggjutning! Jag älskar betongens råhet mot allt det gröna och skira!
Rabarberblad brukar ju var och varannan människa gjuta och det har jag faktiskt aldrig gjort! Däremot är jag helt kär i kallablad som har en så grafisk form. Vattenblänk av alla slag är ju också så trevligt i trädgården och har man tillgång till riktigt stora kallablad så Jan man forma dem som skålar!
Har länge velat prova att göra ett litet bord med björkstammar som ben. Den här är gjuten i en stor murarhink. Perfekt som bord till tekoppen och boken och kan dessutom med fördel stå ute året om! Fungerar ju även som pall både ute och inne!
Om du blir sugen på att gjuta betong så kan du titta under etiketten betong här på min blogg! Där finns det även lite tips om hur du går tillväga för att gjuta ett jättefint humlebad vilket våra flygande vänner kan behöva i värmen!!!



2 kommentarer:

Meta sa...

Snyggt. Samma här har en benägenhet att bli minst en gjutning i alla fall. Nu i år ska vi ha en dag med kolonister i gjutning få se hur det går.
Det där pallsitsen gillade jag skarpt.
Ha en fin och bra vecka nu
Kram Meta

Unknown sa...

Kanonfin