Lavendar Flying Butterfly

söndag 2 november 2014

Underbara höst!

 Har haft en vecka ledigt och njutit av hösten! Jag älskar den här årstiden! Tycker så mycket om den färgskala som finns; de glödande löven och det lite gråa som som blir på de kala stammarna.
 Att göra stilleben i trädgården är en favoritsysselsättning! Rostiga saker och kuddmossa, pumpor och kransar!
 Klippte ner mitt vildvin och passade på att sno ihop lite kransar av de långa rankorna.
 Fågelholken som var väl gömd under klematisen, som jag klippt ner, ser väldigt bedagad ut!
 En fika i trädgården i den bleka oktobersolen är underbart för själen! Vi är ju snart inne i november!!!
 Planteringen av vitlöken är gjord!
 Att få hålla på i trädgården ända tills solen går ner i horisonten är sådant som jag lever på sedan när vinterstormen viner runt huset!
Vilken fin vecka!

8 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka härliga bilder på alla dina fina arrangemang!
Jag förstår att du njuter av ett höstlov innan resten brakar löst inför det som komma skall!
Kram
Lisa

Titti sa...

Så fina och inspirerande arrangemang...visst är hösten underbar!
Varm kram,
Titti

Annika Christensen sa...

Precis så är det här också. Får man vara ute tills solen går ner så är livet underbart. Det lever man på länge.
ha en skön vecka själv
Annika

Rost och rädisor sa...

Mysigt i din trädgård med allt höstpyssel. Arrangemanget med kuddmossa så rolfyllt och fint.
Önskar dig fin helg
Anette

angie sa...

danke für die bilder,einen schönen donnerstag und liebe grüße von angie

Things and Thoughts sa...

So lovely autumn colors and items!
Enjoy a wonderful first Sunday advent!
Olympia

Isas Trädgård sa...

Hej Madame !

Hoppas allt är bra med dig och att du snart dyker upp tillsammans med våren här på bloggen !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Hatty sa...

Hej!

Så mycket fina pryttlar och växter.. helt i min smak.. ska titta runt lite mer :) Kram/Hatty