Lavendar Flying Butterfly

torsdag 27 september 2012

Hurra, jag har en "blomsterstudio"!!

När jag glasade in min altan så hade jag en tydlig plan över hur jag så småningom skulle vilja ha det där inne och vad utrymmet skulle användas till. Min vision var att förlänga säsongen så mycket som möjligt så att jag kan få pyssla med trädgård nästan alla månader på året! När uterummet var färdigt så var pengarna slut! Det fick bli en provisorisk lösning över sommaren med min gamla bokhylla sågad mitt itu som odlingsbord. Fast ibland tänker man ju låååångsamt..... Varför jag inte kom på att en av mina närmsta kollegors man är jätteduktig på att snickra tidigare kan man ju undra.... När jag väl kläckt den idén och frågat snällt om jag fick beställa odlingsbänken som jag från början planerat för så gick det ju jättefort för snälla kollega-maken att färdigställa en helt fantastisk långbänk!! Puss på honom!
 I ett huj blev bänken laserad i den grå lasyren som jag har på ALLT som har med min trädgård att göra! Det blir precis som gammalt grånat trä på ett litet kick! Ett varv räcker; slafsa, slafsa så är det klart!
 Och så här underbart blev det! En bänk som sträcker sig längs hela kortsidan på uterummet. Där ska det bindas kransar och pysslas så det står härliga till! Mitt uterum är ju inte varmbonat så till vänster i bild står lilla fotogenkaminen som ska  hålla mig varm när jag blomsterpysslar!
 En rejäl hylla som slukar hur mycket saker som helst och sedan gott om utrymme under bänken där man kan ha jordsäckar och annat. Jag tänker sy en "gardin" som täcker hela bänken så att man kan stuva in all möjlig bråte utan att det syns!
 Uppe på bänken har jag alla kransbindningsgrejjer och allt som jag ska pyssla med till årets julmarknader som ju faktiskt inte är så otroligt många veckor bort som man kanske skulle kunna tänka....
 Härlig, härlig ljung som ska bli fina kransar av i helgen. Och till sist en liten skymningsbild med tända ljus på fina bänken. I like a lot!

4 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Förstår att du gillar:) Det var en väldigt fin bänk!

Marie

Anonym sa...

Ååhh vad fint det blev!
Jag blir riktigt avundsjuk...

"hantverkarns fru"

Isas Trädgård sa...

Håller med "hantverkarns fru " !!
Superduper fin bänk !!
Ha det så gott !
Kram/Isa

Lisa sa...

Jättemysigt och så inspirerad jag blev :-) Vad heter lasyren du målar med? den skulle jag vilja använda i mitt nya växthus.
Lisa/Lisas trädgård