Lavendar Flying Butterfly

måndag 17 september 2012

"Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?"

Citatet här ovan är ju förstås allas vår härliga Ernst som uttalat! Och så rätt han har!!! Idag när jag körde upp lite grenar och annat till vår gemensamma kompost i området där jag bor så hade någon slängt STENEN där! Och jag blev förstås käääääär! Kolla in denna underbara stenbumling som ser så fantastiskt knasig ut! Jag fick genast en vision för STENEN och i alla härlig hålrum och inbuktningar ska jag fylla på lite jord och sätta taklök. Sedan får den klara sig själv ute. Jag har ju gjort en sådan "steninstallation" förr som bor ute i trädgården och sköter sig själv så fint, kolla in inlägget här!

Ha en stenkul vecka!

5 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

WOW vilket fynd! Klart man blir lite pirrig :)

Leslie's Garden sa...

Beautiful old piece of stone! Will be lovely planted.

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin sten,Spännande att få se vad du gör av den
Ha en skön dag

Sofia sa...

O ja..... det har hänt många gånger! Klart att du som jag, skulle vara stentokig också! är du säker på att vi inte är släkt?`
Känns så härligt när man "fyndat" en sån där fin! Lycka!
Kram på dig!
Sofia

Anjas Hill sa...

Nu blev jag jättenyfiken! Vad är det för sten? Sandsten? Kalksten? Den måste var porös? Någon som haft den i ett terrarium? Akvarium? Sådana stenar har ju inte vi naturligt. Möjligtvis vid raukor eller dyl.
/Anja