Lavendar Flying Butterfly

tisdag 10 april 2012

Trädgårdsplanering


Idag tänkte jag visa en liten ritning på min trädgård. Det var väldigt svårt att få skärpa genom att fota min akvarell, men jag ska se om jag kan scanna in den vid senare tillfälle.

Jag tänkte att jag den här säsongen skulle ta med alla er som läser min blogg på en liten trädgårdsresa i mitt lilla "rike". Ni som är trogna läsare vet sedan tidigare att det verkligen är en liten trädgård jag har! En kompis som tidigare inte varit här utan bara sett bloggen sa förra sommaren : "tror du att de som läser din blogg fattar riktigt HUR liten din trädgård är i verkligheten???"
Förmodligen inte....! Även om det är suddigt så kanske det går att uttyda att HELA min yta på trädgården, inklusive uterum och stenläggning är 8,9 x 7,2 meter. Jag har alltid haft en förkärlek för små trädgårdar och utmaningen i hur mycket man faktiskt kan klämma in! Det är framför allt kryddväxter, men även annat ätligt som jag gillar att odla. Jag har ju tidigare gjort reklam för engelska trädgårdsarkitekten Alys Fowler som jag blir så tokinspirerad av, ni har väl inte missat serien med henne som just gått i 6 avsnitt?!

Det jag tänker göra den här säsongen är att i ännu större utsträckning blanda in ätliga saker i min perennrabatt och maxa ytan för ätbara saker så mycket det bara går. Jag ska också prova på en för mig ny typ av kompostering, återkommer till detta i senare inlägg!

Hoppas att ni vill hänga med mig på en ätlig resa i min lilla trädgård!! När värmen dyker upp kommer jag att skriva om alla mina ätbara planer! Naturligtvis blir det en hel del recept också framöver, alla vegetariska förstås!

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilken fin ritning! Det låter spännande att få följa din trädgårdssäsong. Har ockå sett Alys trädgårdsprogram och blivit såå inspirerad!

Cajsas Faster sa...

Ska bli kul att följa dig:) Jag har sett några avsnitt med Alys, men det här kommer säkert bli ännu bättre;)

Lycka till, Marie