Lavendar Flying Butterfly

tisdag 17 april 2012

Nu börjar mitt härliga uterum ta form! Har fått upp lite gardiner, dock inte de som jag vill ha lite senare när jag har pengar! Men så länge får dessa duga, gjorda av gamla gardiner som jag hittade i mitt linneskåp. Härom dagen kunde jag bara inte motstå tavlan med grönsaker med texten "köksträdgården", det är en plåttavla som ser ut som en gammal skolplansch. Gamla fönsterramar utan fönster i är jag väldigt förtjust i som inredningsdetalj. Otroligt användbart för att t.ex. hänga kransar i och skapa en rumskänsla!
Man skulle kunna tro att jag gör reklam för H&M, men jag måste säga att jag älskar mycket av det de har i sitt hemmasortiment! Mycket grönsaker och texter som har med trädgård att göra har de i sitt sortiment. Till min stora sorg så köpte jag bara två kuddfodral, linnefärgade med texten "Petunia garden". Synd, för nu finns de inte kvar i sortimentet......
På min nybyggda hylla står dagen till ära lite blåsippor och vitsippor som jag plockade på hundpromenaden efter jobbet!
Odla vill man ju göra i både växthus och uterum, men mest av allt odlar jag faktiskt mig själv när jag går där och grejjar med både växter och prylar!
Till slut kommer här en bild tagen från utsidan av glaset och in. Jag ÄLSKAR redan detta lilla extra rum och det har redan blivit många koppar te vid bordet! Ha en fortsatt skön vecka!

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei!
Kjempe koselig veksthus du har. Du er veldig flink til å pynte og gjøre det fint!

Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag.

Isas Trädgård sa...

Hej Madame !

Nu har jag suttit här en lång stund och läst alla missade inlägg ! Dit lilla uterum blir ju alldeles underbart och vad mycket du får plats med i trädgården ... såg din vackra skiss längre ner i inläggen !
Och den räddade brädan passade ju perfekt på väggen ... återbruk är fantastiskt !
Ha det så gott nu i ditt lilla bo !!
Kram/Isa

Anjas Hill sa...

Så jättefint det ser ut! Så klart du älskar det!
Du med din kreativitet kommer att göra rummet till något utöver det 'vanliga'. Dessutom är det så härligt att läsa ett inlägg så full av glädje och inspiration.

/Anja
ps
Jag tjatar till var och en med ordverifiering: Kan du fundera om den är nödvändig? Det är så svårt numera att läsa bokstäverna. Det gör att jag hoppar över kommentaren - orkar helt enkelt inte engagera mig i flera minuter på att försöka gissa mig till vad jag skall skriva
ds

Lotta 8`) sa...

Åh.. det ser jättefint ut! Jag drömmer också om ett uterum men här hos mig, får det helt enkelt inte plats, jag har oxå liten trädgård, och den platta ytan är minimal! Men jag glädjs åt andra som har glasrum :)
Jag gillar oxå HM home, har inte köpt mer än några kuddöverdrag men det finns massor att *gilla*.
Ha det gott, kram

Eva Linnea sa...

Vad mysigt det ser ut! Kram från Eva Linnea