Lavendar Flying Butterfly

fredag 13 april 2012

Happy, happy!

När mitt uterumsbyggande började sa jag till min "byggubbe" Leif att uterummet måste vara färdigt till den 14 april för då fyller min mamma jämnt och då ska jag ha fest i uterummet! "Ja, och jag ska ha förskottsbetalning!!!" svarade Leif varje gång vi pratade om det! Idag har det spöregnat och när jag kommer gående från affären ser jag helt plötsligt Leifs fina bil fullastad med glaspartier. Det är första gången sedan jag var liten som hela min kropp fått impulsen "nu måste jag nog göra hoppsa-steg!!!!".
I regnet sattes sedan glasen fast i en rasande fart - tänk vad det ser lätt ut när man kan! Det tog nog inte ens två timmar och sedan var allt klart! Både hunden och jag har sedan varit därute hela eftermiddagen; inte var det varmt inte, men jag kunde inte låta bli!!! Mina impulser att börja "boa" är ju nästan maniska, så jag har idag klurat ut en bänk gjord av en gammal bokhylla, jag återkommer till den i senare inlägg. Jag älskar ju återvinning, så vår gamla bokhylla ska få en rejäl ansiktslyftning!
Här är dagens hjältar i mitt nyglasade rum! Innan de gav sig av tvingade jag dem att skåla i flädersaft och äta pralin för att fira mitt uterum och sedan skickade jag med dem varsin "goodie-bag" med lite Växthusmadamprylar. En "kryddkarlbergare" (en rolig växt som har timjandoftande blad och som går att ha i sallader) med en skylt med texten "vattna mej!". Jag tänkte att små byggubbar kanske behöver en påminnelse för att vattna sin lilla blomma?!!!
Tusen tack Leif för att mitt uterum faktiskt står färdigt till den 14 april! Eller jag kanske ska börja kalla det för vad det verkligen är: min nya LEKSTUGA!!!!!! Tjoho!!!!!

8 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Grattis, ha så trevligt!!

Marie

Vivishagerom sa...

Kjempe koselig! Skjønner at du trives der!

Ninne sa...

Det var väl en fin"present" även om det var din mamma som skulle firas. Nu blev det ju DUBBELFIR!!
KKryddisen som du kallar Karlbergare har jag ett annat namn på Jamaicatimjan. Härlig att har utomhus hela sommaren inte minst som doftupplevelse när man går förbi eller smeker den..
Kram Ninne

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Åh, vad härligt. Alltid kul när man får "boa in sig". Grattis till ditt nya glasrum!

Eva Linnea sa...

GRATTIS till det nya rummet! Där kommer du att sitta fint i ur & skur i sommar, eller hur?
Kram från Eva Linnea

Merja sa...

KUL!! Ser jätte fint ut och kommer att bli ännu bättre när du boat in det!

NinaH sa...

Så fint de gjort!
Och härligt att det blev färdigt "i tid"! Duktiga pojkar!;-)
Och idag är "Dagen"!
Ha det så trevligt tillsammans i det nya rummet!

Humlans Lott sa...

Så fint och så härligt du ska ha i ditt fina uterum! Grattis :o)

Den där lilla örten du skickade med gubbarna verkar spännande - ska hålla ögonen öppna vid nästa plantbesök.

Ha det gott!