Lavendar Flying Butterfly

lördag 31 juli 2010

Semester = nya trädgårdsprylar!!!

När jag är på semester kommer jag alltid hem med nya trädgårdsprylar! Man kan ju tycka att jag som har en så liten trädgård borde låta bli att köpa mer prylar, men det går inte!!! De skriker till mig att de vill följa med hem och jag är ju så himla blödig så jag säger "ja ja, lilla krukan, du SKA få följa med hem bara du slutar skrika så förskräckligt!

Det här sommaren blev det en alldeles fantastisk rostig sak som åkte med; en fröställning i rostig tråd! Visst är den underbar?!

Rostigt är fint!

Krukan till vänster och näst längst till höger är från Kullabygdens keramik, krukan med texten basiklika kommer från Mölle krukmakeri och krukan längst till höger från Rosendal.



En kruka från Rosendal åkte också med hem. På en hylla i växthuset har jag en liten samling med små favoritkrukor i jättefin lera som bara blir finare och finare ju äldre de blir. De som står där sedan tidigare är från Mölle krukmakeri och Kullabygdens keramik. Såg att Annika på Naturliga ting också har skrivit om krukor från kullabygdens keramik just nu. Om du vill kolla in Rosendals hemsida gör du det här. Om du klickar på de olika namnen kommer du direkt till hemsidorna om du vill kika mer!

Från Rosendal åkte det också med ett paket servetter som kommer att få pryda bordet vid höstens fester!

Ha en skön helg,

12 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Guud vilken vacker fröställning!!! Helt bedårande!

Mia sa...

Fröställningen förstår jag verkligen att du inte kunde motstå. Jag hade gjort likadant om jag hittat den... :)

Anjas Hill sa...

En så bedårande sak vill ju inte hamna vart som helst så det är inte konstigt att den skrek så högt när den såg dig...:)!/Anja

Lena sa...

Det där fröställningen hade gärna fått följa med mej hem. Den var ju superhäftig.

Hannele på Hisingen sa...

Vacker rost.

Mimi sa...

Det var ju en fantastisk fröställning! Helt ljuvlig! Också krukorna är härliga, och servetterna. Hälsn mimi

Karin sa...

Den fröställningen vill jag också ha!
Karin

vadmalen sa...

Ursnygg rostig fröställning. Och härliga krukor. Jag älskar som du att besöka Rosendals trädgård.
Kram
Birgit

Eva Linnea sa...

Hej! Jag kommer troligen lagom till eftermiddagsfikat på torsdag 5/8. Det beror på vädret. Är det bra väder ska jag besöka en trädgård i Eksjö, om inte åker jag direkt. Då kanske jag kommer lite tidigare. Jag ringer i så fall. Ska bli kul att se hur det ser ut där du bor!
Den rostiga fröställninge var urläcker. Jag förstår att du föll för den och bara MÅSTE ta den med dig hem.
Kram Eva Linnea

Cajsas Faster sa...

Det är roligt att få med sig minnen från resor. Det förgyller.
Härlig fröställning!
Ha det bra i din fina trädgård.
Hälsn. Marie

Merja sa...

Snyggt. Vill också ha!!!
Brukar också köpa med mig ett minne från semestern iform av trädgårdsprylar. I år blev det dock muffinsformar i ros form...måste stilla magen med lite fika ala trädgård;)

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Den där underbara rost-fröställningen skulle man ju vilja ha... Var du möjligen på besök nånstans i Stockholm när den fyndades? H.