Lavendar Flying Butterfly

onsdag 19 augusti 2009

Happy birthday to you!


Idag fyller min bästa vän 40 år! Vi har känt varandra halva livet och jag kan inte tänka mig livet utan henne. Genom åren har det varit ömsom glädje och ömsom sorg som vi delat. Det är ju det som är så bra med vänner, att man kan vara sig själv och förhoppningsvis bli en bättre person genom att spegla sig i varandra.


Vänner kan sporra varandra till stordåd. Så nu tänkte jag, eftersom jag inte kan träffa födelsedagsbarnet idag, visa det senaste stordådet hon sporrat mig till..... "Jag vill ha en ljuskrona i trådslöjd av dig när jag fyller 40!" säger hon en dag med hög röst och svettpärlorna bryter fram på läppen på mig! Vad tror hon om mig egentligen- att jag är värsta experten eller?!! Jaja, har hon önskat så har hon! Och ett resultat blev det. Så den här är till dig min vän på din stora dag, med all min kärlek! Du är bäst!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj,Oj,Oj vilken underbar ljuskrona!!! Jag känner mej helt stum. Tack snälla, underbara du!!! En glad jubilar

AnnCharlotte sa...

....den fina ljuskronan kan man ju inte bli annat än glad för.

Gunilla sa...

Vilken fantastiskt fin ljuskrona .Den skulle jag ochså bli jätteglad för. Vilket jobb du har lagt ner på den.
Dig skulle jag ha haft som bästa vän.:)
Ha en fortsatt fin dag
Gunilla

Ruben sa...

Det var minsann en present som heter duga! Hon hoppar nog högt av glädje!! Kanske gråter hon till och med en skvätt för man förstår ju, att det ligger många timmars arbete bakom. /Ruben

Eva Linnea sa...

Så läcker! Den presenten kommer din vän att bli jätteglad för det är jag säker på.
Kram Eva Linnea

Jord under naglarna sa...

Vilken fin ljuskrona du har gjort! Din vän blir säkert jätteglad!

Må så gott!

Hjärtat Mitt sa...

WOW, säger jag bara!
Hur snygg som helst ju!!!!!
Tänk ändå, att ha varit vänner så länge, det är inte dåligt. Då känner ni varandra utan och innan. Det måste vara skönt att ha en sån vän.

Så roligt med tidningen oxå :)

Kram Mari

Anonym sa...

Helt underbar... man anar kärleken bakom.

Kram Eva-Mari

C. Tvillingmamma sa...

Bedårande!