Lavendar Flying Butterfly

fredag 18 juli 2014

Marknadsdax!

Vilken sommar vi har! Jag är hemkommen efter en vecka i Hälsingland med bad i Ljusnan varje dag; underbart!
Imorgon är det dags för "Finloppis" på Vikbolandet hos Romantiska ting i Östra Husby. Den här veckan har jag producerat för fullt!
Jag inser när jag ser mina bilder att jag är väldigt fokuserad på att äta! Det är roligt med goda saker!
Därför blir det rabarbersaft med vanilj till försäljning imorgon!
 Örtsalt med basilika och vitlök är gryyyyyyyymt gott!
 Te med chokladmynta och lavendelskorpor med choklad tar jag också med!
Sedan blir det förstås som vanligt mycket växter till försäljning hos mig. Och tänka sig, att alla växter jag säljer är ...........ÄTLIGA! Såklart!
Vad sägs om gulbladig oregano, jordgubbsmynta, doftpelargon med apelsinsmak och en konstig doftpelargon från Tasmanien som doftar rosépeppar!
Kryddskyltar att peta ner i krukorna!
Och till sist lite fägring i trädgård eller uterum: vindkronor som sakta fladdrar i vinden!
Ni är hjärtligt välkomna imorgon om ni finns i närheten: ska man gå på en marknad/loppis denna sommar så tror jag att det är denna! 40 säljare och Violas fina inredningsbutik! Imorgon lördag 19/7 10-16, adressen är Bossgårdsvägen 5, 61024 Vikbolandet. På med GPS:en och sätt dig i bilen, du är såååå välkommen!
Och tänk så lyckligt lottad jag är som har världens minsta trädgårdsplätt som kan producera allt det här!
Lycka!

5 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Så himla synd att jag inte har tid att ta den svängen i morgon! Men det kommer kanhända fler tillfällen innan snön ramlar ner. Ha det kul med alla andra :)

Merja sa...

Hoppas försäljningen gick bra! Låter gott med jordgubbsmynta och dina doft pelargoner. Skulle gärna vilja ha recept på rabarbersaften:)
Ha det gott!

linnea-maria sa...

Vad mycket fint och gott du producerar! Det kommer att sälja som smör i solsken :)

Rosa i huset i vitt sa...

Kul och ses
kram Rosa

Ann Kåge sa...

Hej och tack för senast. Saften tog slut redan nästa dag, alldeles svalkande och underbart god.
Ha en fin start på augusti.
Kram Ann