Lavendar Flying Butterfly

torsdag 29 maj 2014

Lekdag!

 Vissa dagar är bara så härliga! När man får en ledig dag som är helt tom, vädret är fint och man får leka hela dagen, då är det fint att leva!
Har länge tänkt göra en hylla till växthuset och idag blev det av.
 Köpte konsoller som jag fäste på stolpar och på konsollerna fick en gammal grånad bräda nytt liv.
 Små krukor med pytteplantor fick ta plats i små lådor som nästa blev som hyllfack under brädan.
 Småprylar får vara på hyllan, bland annat mina pelargonsticklingkrukor.
 Terracotta i alla former är så fint, här ett hjärta som jag fick av min mamma för många år sedan.
 Och här nedan en lök som jag gjorde på en keramikkurs en gång. Den är gjord av lera som vi gick ut och grävde upp på en åker och sedan bearbetade genom att plocka bort allt grus och alla stickor och strån ur.
 Här nedan ser man konsollerna och hyllplanet och alla härliga lersaker.Tänker att det blir en bra hylla att ha små sådder på till våren.
 Inhandlade också en solcellslinga till växthuset idag, små blommor som jag hängde upp under taket så att de kan få lysa om kvällarna!

1 kommentar:

Meta sa...

Vad fint och praktiskt du gjort i växthuset. Kul när det är lite ordning. En dag utan agenda det är bra ibland.
Önskar dig en skön helg
Kram Meta