Lavendar Flying Butterfly

måndag 13 januari 2014

Nu ä dä vinter!

 Jaha, så kom den då, den där vintern som jag faktiskt hade kunnat tänka mig att klara mig utan i år! På mitt köksbord gör jag vad kan för att få lite vårkänsla inne åtminstone! Tur att det redan börjat dyka upp tulpaner och pärlhyacinter i lilla affären där jag bor! En del julblommor hänger ju kvar också förstås, som min karamellrosa julstjärna som står i fönstret och syns i bakgrunden på fotot!
 Uterummet har pyntat sig självt och det är vackra isrosor på alla fönster.
 Växthuskaninen, som är en utekanin, och jag utbyter tankar om våren när jag går ut för att knacka loss isen på hans vattenskål och fylla med ljummet vatten. Han längtar efter maskrosblad och vårsol. Jag längtar nästan också efter maskrosor!!!!! Får nöja mig med isrosor just för tillfället och kanske beställa frökataloger!

4 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Hade också klarat mig utan vintern ..det som är positivt är att det är ljusare ute
kram Rosa

Cajsas Faster sa...

Jag tycker det blev fint och stämningsfullt ute. Snön kan ligga kvar över sportlovet för min del, den får det bli vår!

Hoppas allt är bra med dej, Kram Marie

Meta sa...

Nu är det återställt i naturen igen det är nog bra att det är så.
Ha en fin vecka
Kram Meta

LINDA sa...

Jag älskar snön :) Bor kaninen i växthuset? Längtar efter en ny kanin och funderar på att åka på utställning i helgen för att se om någon har små lejonhövdade långöron :)

Kram
//Linda