Lavendar Flying Butterfly

tisdag 19 april 2011

Underbara vår!

Idag är det vår för hela slanten! Vilken underbar tid, det är ju det här som gör att man över huvud taget överlever vintern! Att få pilla i rabatterna och tina upp av solens varma strålar! I växthuset går värmen upp rejält. Jag har inte så mycket där inne än så länge - lite övervintrare som myntor och en särskild kruka med skogsmultron samt hängjordgubbe och en bytta med frittilarior.Sedan har jag förstås ställt dit lite penséer och idag fick jag två stora krukor med minipåskliljor av min far!

Idag har även varit den stora dagen då växthuskaninen och växthushunden har fått bekanta sig på närmare håll. Det gick över förväntan och det var spänning och intresse från bådas håll. De blir nog bra kompisar!
Växthuskaninen Rufus är en av mina ivrigaste påhejare vad gäller odlandet - han äter glatt morötter och sallad som jag odlat. Växthushunden Ozzy verkar mera vara inne på att hjälpa till att dra upp det som växer. Sedan ger han mig den där oskyldiga blicken fast att jag ser bevismaterialet i mungipan. Den lilla filuren! När man varit ute blir man trött och måste softa och chilla lite i korgen! Ha´re så gott i vårvärmen önskar Ozzy och

5 kommentarer:

Möllebacken sa...

Vilket härligt sällskap du har i växthuset.Ozzy är ju ett riktigt charmtroll.
Skönt när man kan vistas i växthuset, har nästan fått färdigt det inför säsongen. Så kul att du ville läggaupp mig på din växthuslista, blir så glad så :)
Ha det gott!
Kram Pella

Eva Linnea sa...

Så sött!!
GLAD PÅSK om vi inte hörs innan dess.
Kram Eva Linnea

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Oj vad roligt, nu har kaninen fått en kompis. Gissar att det den ene inte kan, det kommer den andre att snabbt håller tillhands,tillmunnen tillgapet´s(?) hahaha.
Ha en underbar GLAD PÅSK.
Kram, Petra B.

Isas Trädgård sa...

Vilket härligt sällskap du har i växthuset ... det är inte alla som har både växthuskanin och växthushund ! Själv har jag bara spindlar .. men dom är inte lika söta som dina små charmtroll !

Ha det så bra i påsk !
Kram/Isa

Karin sa...

Underbart med vår! Såå söt den där valpen!
Karin