Lavendar Flying Butterfly

måndag 25 april 2011

Tårttips!

Nu är påsken slut och det vill inte jag! Jag vill fortsätta vara hemma och gosa med vovven! Det har varit ett härligt lov!
Lovet avslutade jag med att baka påsktårta och jag tänker tipsa om en fantastisk tårtfyllning! Jag hittade den på bloggen Söta saker och receptet hittar du här! Istället för att fylla tårtan med grädde och sylt så kokar man hallon med syltsocker och har det i vispad grädde samt blandar i creme cheese! Himmelskt! Jag gjorde också en egen variant där jag hade i smält choklad och kakao tillsammans med grädde, creme cheese och vaniljsocker. Om man, som jag, inte är jätteförtjust i vispgrädde så blir det här gott för att det blir lite mer syrligt med creme cheese i!






Ha en skön och varm arbetsvecka!



7 kommentarer:

Karin sa...

Låter gott! Och vackert! Vill höra om du ha tid att sälja dina saker den 2/7 när jag inviger bageriet!
Karin

Vardag och flärd sa...

Låter riktigt gott, måste prövas!
Kam Eva

Cajsas Faster sa...

Mmm, ser smaskigt ut!

Ha en bra vecka du också. Marie:)

Stickstugan sa...

Den fyllningen tror jag att jag kommer att tycka om, skall pröva den.Vacker påsktårta.
Lotta

Bengts fotoblogg sa...

Ja den ser verkligen god ut.

Elisabeth sa...

Vilken vacker tårta! Vad roligt det måste vara att få se sina saker så där i tidningen som man själv tillverkat. Klart man köper tidningen då. Dina saker har en speciell charm. Personliga med en känsla för hållbarhet och ekologi.

Unknown sa...

den måste ha varit något alldeles extra!
glada vappen!

susanne