Lavendar Flying Butterfly

onsdag 12 maj 2010

Jag - en simpel tjuv.....

Idag har jag varit ute vid mitt ödetorp och stulit växter igen..... Dåligt samvete kan man ju få, men de är ju så fina och framkallar habegär! Min snälla granne som alltid engagerar sig i mina trädgårdsbestyr sa att hon tyckte att jag gjorde en välgärning för kulturarvet genom att måna om dessa blommor! Bra med tanter som säger sådant som man vill höra!

Ryssvärmen verkar ha stannat någon annan stans för hit till mig har den då inte kommit, det regnar nu..... Bra väder att sätta stulna lökar i!!!!

9 kommentarer:

Country Hill sa...

Så roligt att Du vill vara med i min lilla utlottning. Du verkar ha riktigt gröna fingrar Du, ska kika vidare inne hos Dig nu. Ha en skön helg.
Kram Lena

Annika Christensen sa...

Så söta som karameller..
du måste titta på tv inslaget för din skylt är med.
Så nu har du också varit i TV
Du får gärna länka med den och skriva för jag älskar den skylten.
Låts stå som står vid min nässlor.
ha det gott
Annika

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej där! Jag älskar dina vackra skyltar, kan man köpa dem måmstams i Stockholmstrakten?? Försökte kolla på din blogg om du har en säljsida, men hittade inte (är kanske för trött:-)

Ha en go helg, hoppas på varmare väder! Och du, bra att du räddar växter tycker jag:-)

Bea sa...

Söta narcisser som kom i rätta händer ;)
Trevlig helg! /Bea

Anjas Hill sa...

Yes, bästa fru Trädgårdsmadam!
Nu är jag såååå självupptagen att jag orkar inte ens engagera mig i ditt ev. brott...Du tänker säkert med rätta att vafför sriver hon här då...jo, för att även jag längtar efter värme efter den extremt långa vintern! Jag blir galen snart av att inte orka eller vilja vara ute - ens för å stjäla ödetorpsblommor!/Ha det gott - hur det nu skall gå till...Anja

Ruben sa...

Förståndig tant! Väldigt fina sorter! Trevlig helg! /Ruben

Gunilla sa...

Det blundar vi för. Blommor skall ses och skötas om hoppas att de kommer att trivas i sin nya omvårdnad.
Jättefina blommor .

Ha en riktigt fin helg

Kramen/Gunilla

Karin sa...

Visst är de söta de gamla sorterna!
/Karin

Mia sa...

Jag ska vara enig med granntanten, din fångst ser präktig ut, inte ska dom bara vara i skymundan på ett öde torp! Bara fortsätt du :)