Lavendar Flying Butterfly

onsdag 21 april 2010

Jag odlar mig själv!

Nu är det evigheter sedan jag skrev ett inlägg. Det beror inte på att jag tröttnat, jag har bara blivit så fullmatad med härliga intryck på sistone så att jag inte har kunnat fokusera på bloggen! Först var det ju trädgårdsmässan, så härligt! Det tog ett tag att smälta den!



Jag är ju lite "hemlig" här på bloggen, men nu måste jag nog röja mitt "rätta" jag! När jag inte är ute i trädgården och bökar så håller jag på med sång och musik, vilket alltså är mitt yrke. I helgen har jag förverkligat en "saker- jag -måste-göra- innan-jag dör" grej; jag har varit på sångkurs hela helgen med folksångerskan Lena Willemark och hennes grupp Frifot! Har tidigare varit på kurs med Ale Möller och då resulterade det i att min duo Skallbom äntligen spelade in en skiva. Om någon av er som brukar vara här på min blogg vill veta hur det låter så kan ni gå in på länken nedan. Där kan man köpa skivan och lyssna! Gillar man det man hör kan man köpa via mig också, skicka ett mail isåfall!

http://www.cdbaby.com/cd/skallbom


Tänk så härligt det är när man känner sig helt fullmatad med energi och inspiration för nya stordåd! Snart blir det trädgård igen på bloggen men idag var det tvunget att lite folkmusik fick pysa ut här! Hoppas min musik kan smitta av sig lite på er om ni lyssnar här ovan! Ha en härlig vecka!

8 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Grattis vad kul och vad glad jag blir att du gör din dröm i tid.
Om du gör pesto efter mitt recept så är den väldigt fast för jag brer den på smörgås. Späd med olja så lös du vill ha den.
Skall lyssna och återkommer.
ha det gott och tack för den goa kramen jag fick på mässan för det har jag kanske inte sagt.
Annika

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Härligt, vill ha skivan.
Det passar till min livsinställning: Don´t make your backyard to your world, make the world to your backyard.
Varm vårkram, Ptera B.

Anjas Hill sa...

Idel begåvad bloggfolk!Lysande!/Anja

Gela sa...

Hej, musik och trädgård går bra ihop. Berikar livet. Var själv ej på mässan tyvärr. Hoppas du får en riktigt fin dag/Gela

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Grattis, kul att göra saker man vill.

Eva Linnea sa...

Jättehärlig musik! Kram från Eva Linnea

Karin sa...

Kul. Ska lyssna!
Karin

Älfgärdet sa...

AH! Väntar så tills jag kommer hem & kan lyssna på dig i min dator!
-Här på skolan finns inget ljud :(
Jag ÄLSKAR svensk folkmusik! Ska bli så spännande :).